måndag 18 oktober 2010

Jädrars vart tar alla dagar vägen???

Hjälp tiden springer mot pensionen!! Yippey!
Nej ärligt talat har jag varit förkyld och krasslig i 2 veckor. Hostat snörvlat och haft ont i nacken...inte sjukskrev jag mig heller...får skylla mig själv:-)
Helgen var i allafall skön, fredag kasslerknytten med några glas rött. Lördagen sov jag ut, fick smarrig frukost av gubben runt halv elva. Vi röjde loss lite hemma och fick upp tavlorna i gästrummet som stått på golvet läääääääääänge. På kvällen bjöd svägerskan M hem oss på god mat och dryck, teriakeylax med pressad potatis och vaniljsorbet till efterrätt:-) Slurp en mkt trevlig kväll.
Någorlunda pigg i söndags med en heleftermiddag i tvättstugan.
Persiljekyckling med klyftpotatis till middag.
Supertrött på kvällen..
Idag vart det en färd till frisören för lite sling och klipp, välbehövligt och jag kände mig som en ny människa!! Lite shopping på det;-)
Raggmunk med bacon hade gubben fixat när jag kom hem, gött.
Veckan har inte så mkt i sitt sköte men jag längtar redan till helgen då INGET är inplanerat alls. SUPERSKÖNT! Ska fixa lite hemma.
Har skickat efter köksgardiner till jul ska köra på lite rött o grått i köket. Dessa blev det.

2 kommentarer:

  1. Kalasfina gardiner till jul - passar finfint i ditt kök :O) Visst är det skönt att tiden går fort ibland, det innebär att det snart är jul och sen är det snart vår igen!! puss

    SvaraRadera
  2. Jag visste inte om att du hade en blogg..?? Nu kan jag ju följa den under nätterna som jag jobbar :) Eh ormen som du skrev om... var det på Lövudden du hitta den? Jag är också livrädd för dom där krypen.. Hoppas vi ses snart! Puss/ lilla Anna

    SvaraRadera