söndag 25 juli 2010

´Slut på denna semesterperiod...


men en vecka till om två veckor! :-)
Dagen har varit sköööön. Lite promme med Liza och kantarellplock som slutade med smörstekta kantareller på smörstekt toast. Det var gött vill jag lova!
Småplockat lite varit och handlat på Ica. FAN vad dyrt det är på supermarket nej tacka vet jag Willys.
Har haft en bolognese kokande i nästan 2 timmar och det kändes den var makalöst god.
Lite jordgubbar o glass på det till det lilla rosévinet jag var tvungen att ta mig dagen före jobbaredagen.
Äsch kroppen får ju en chock utan det!
Gubben i huset har varit trötter hela dagen....förståeligt efter en partykväll på Elba. Ikväll ska jag kika på Flyga drake kl. 21.00 och före det Jamie Oliver på femman från Stockholm. Man har knappt sett på tv i sommar men när det är ruggigt ute ja då får man kika tycker jag. Tända lite ljus på det. Om ni läser min blogg får ni gärna skriva HEJ! Det tycker jag är så kul.
Nä nu ska glaset fyllas på med det goda rosévinet Spier (Pinotage Rosé)jädrigt lent i munnen. Måste också slå ett slag för Eric Gadds nya Rise Up!! Jummy!

6 kommentarer:

  1. Hej... jag ska också gå och ta ett glas rosé - blev så inspirerad... :-)

    SvaraRadera
  2. Heeeeej! Puss från Grekinnan i Enköping

    SvaraRadera
  3. Hej, hemskt mycket hej...
    Jag ska också ta ett glas rosé till "Flyga drake". Puss från mamma

    SvaraRadera
  4. Hej gullfia.
    kram Marga

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag har precis Flugit drake med kidsen på B-vallen. Barnsligt roligt och A&A skratta så de storkna! Filmen (Låt den rätta komma in) var bra men sakna en del... Får se om jag läser boken. Rött (som blod) dracks till och passa till ruskvädret. Ikväll party på Billsta...
    PS Har sträckläst Kepler's Hypnotisören - Mycket bra!! DS Kramar Brushan

    SvaraRadera