onsdag 28 juli 2010

Ledig idag!

Efter en mkt trevlig kväll med S och kallrökt laxröra på rostat bröd och vin så sov Liza o jag ända till 9.30! Hon var tröttare än jag:-)
Dagen har varit fylld av fix och don här hemma och strax hägrar tvättstugan. Mindre kul men skönt när det är klart. Skönt med en lullarunt dag tycker jag. Ska dock erkänna att jag tog en eftermiddagslur eller får man kanske rent av säga siesta nu när det är så varmt ute!?
Ska nu ta min söta hund på en längre promme fast vi redan varit ute på lite längre promenader idag. Men att röra på dödköttet mår man bara bra av.
Har varit mkt gott att äta o dricka i sommar...
I helgen jobbar jag då är det fullt med hundfolk på plats. Mkt speciellt folk har jag fått erfara så det blir till att fostra folk med att man INTE tar med sin hund IN i restaurangen...ser faktiskt fram emot en och en annan liten konflikt;-)
Okey dags att vovva loss lite.
Ser fram emot att ha semester v 32 och då dra upp till ljuva Hälsingland igen!
Just ja gubben i Norge smsa ett lyckligt : " FISK PÅ LAND"! Det betyder att han fått fin lax men den var visst ingen bamsing, men kul för honom ändå. 3-4 kilo tror jag =fin matfisk!
Hm...undrar om L kommer blogga idag...hon ligger lite efter tror jag:-)

3 kommentarer:

  1. Heja Fia, blogga på! Men du, ta in jyckarna i restaurangen. Ställ ut lite vattenskålar här och var så känner dom sig också välkomna!
    Vi hörs! Kramen från Paris

    SvaraRadera
  2. Vaddå ligger efter... Ett inlägg om dan är väl inte för lite eller? Älskling, det är inte kvantitet som räknas - det är kvalité ;o)Ser fram emot en laxmiddag i höst, lite Petit Chablis till det så är du förlåten!

    SvaraRadera
  3. Heja Fia!! puss o kram Marga

    SvaraRadera