onsdag 25 augusti 2010

Gillar verkligen

att hösten knackar på dörren!
Värmeljus och stearinljus om kvällarna. Vill laga mat igen , frossar i mattidningar såsom Lantlivs mattidning, Matmagasinet med flera. Vill pyssla hemma o dona.
Gillart liksom! Kollar höstmode, stövlar, koftor, tröjor mm. NAJS!
Igår blev jag vackert överraskad på jobbet när ett snyggt par gled in i repan. Tinna och Stefan från Paris ramlade in! Så mysigt att träffa dem, dock kunde jag ej bjuda på lunch (lunchen var över) händer väl aldrig i världsmetropolen. Kom på sen att de endast fick en slät kopp kaffe. Jag blev så till mig:-)
Mysigt var det i allafall men jag hade föredragit dricka många glas vin med dem istället. Lusten att fara till Paris blev ofantlig. Jag ska spara ihop en slant så att jag kan åka dit och shoppa och njuta! Fanimej. Ska denna höst blir bättre på att tänka lite mer på mig själv. Göra saker jag vill göra, lite impulsivitet som jag hade när jag var lite yngre, inte vara så negativ, inte påverkas...ja vi får se hur det går. Säkert lättare sagt än gjort men ändock en önskan!

Idag fick vi det lite körigt på jobbet. Jag fixade mackor till konferensgrupperna sen på eftermiddagen fixade jag en kantarellpaj och en västerbottenpaj samt 25 förrätter! Blev bra tyckte en gröngöling som jag.
Servitriserna sa att mina pajer var de godaste de smakat och förrätterna så fina.
Sträckte på mig en gnutta.
Håller fortfarande tummar o tår för bror med L ska få det där jädrans huset som det verkar dra ut på tiden på.
Kvällen var i bad/Spa tecknet. Cliniques rengöring av fejan rubbet!! Kroppen fick en genomgång av ljuvla Biotherm produkter!
Kram o nattis på er!

4 kommentarer:

  1. Vilket bra inlägg. Superfia! God natt!
    Din stolta mamma

    SvaraRadera
  2. Jag säger som din mamma Vilket bra inlägg. Ett nöje att läsa. Har också kollat på huset. Ser fint ut. Hoppas de får det. Puss o kram Marga som har lite ont i håret idag.

    SvaraRadera
  3. Slät kopp kaffe var helt ok! Det var ju dig vi ville träffa! Kom till Paris så skall vi shoppa, äta och dricka! Kram!

    SvaraRadera