tisdag 31 augusti 2010

Valet!


Ja holy Jesus..kan man inte få rösta på ALLA,,,,trots allt finns det ju nåt hos varje parti som passar bra. Tål att tänkas på i varje fall...
Idag en bra dag på jobbet hade trevligt kundbesök.
Min frisyr är jag nöjd med som oftast när jag varit hos Janne...efter det så kunde jag inte låta bli att springa in i skogen då jag hade gummistövlarna i bilen. MEN ICKE en kantarell så långt ögat kunde nå, dock en massa andra roliga svampar som man säkert skulle kunna bjuda på som snacks på en fest istället för sprit:-)
Jag vågade dock ej plocka...ska fanimej lägga svampboken i bilen istället för i en låda. Höll faktiskt på att gå vilse.
Fantastiskt god pasta gjorde jag ikväll och lätt som en plätt:
Currykycklingpasta
4 kycklingfileér
1 lök
2 pressade vitlök
1-2 msk Curry
1 hönsbuljongtärning
3 dl grädde
1 gul paprika
1 röda paprika
1 paket Tortiglioni eller Rigatoni (såsen gifter sig såååå fint med dessa pastasortet)
Hacka lök fräs i smör med curryn och pressade vitlöken. Släng i strimlade (saltad och pepprade) kycklingen och fräs den klar. Grädde i med buljongtärningen och puttra på ett tag. Koka pastan, när pastan nästan är klar slänger du i paprikan så den blir varm men är krispig. Blanda såsen i den avhällda pastan. NJUT och mumsa!!

2 kommentarer:

  1. nejmenvaddå?? blev det en ny frilla? Curry o kyckling är ju oslagbart... namnam :O) Själv åt vi uppvärmd burgundisk o gryta i dag (kvar sen i söndags) gott värre o turligt nog fick jag ett glas rött till! kramis

    SvaraRadera
  2. Nädå bara bort med allt ris!!! Puss

    SvaraRadera